Beställnings information
Här hittar du viktig information gällande beställningen via våras hemsida.
Allmänna villkor vid beställning
GDPR och personuppgiftshantering hos oss under (Hantering av personuppgifter)
Allmänna villkor vid beställning
Allmänt
Tandoori House Restaurang (Rina AB) säljer mat, dryck samt andra varor och tjänster via internet till privatpersoner och företag i Sverige. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år måste du samtycke ha till ditt inköp från din vårdnadshavare. För köp där kunden är minderårig ansvarar vårdnadshavaren för köpet. All information som anges vid beställning ska vara korrekt och tillhöra den som beställer produkterna. Tandoori House Restaurang (Rina AB) ansvarar inte för utebliven leverans till följd av otillräcklig eller felaktig information i beställningsformuläret.
Beställning
Beställning kan göras via denna hemsida eller app. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att ringa oss på tel eller via e-post. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske.
Betalning
Betalning sker med Swish/Bankkort eller på kassan. Efter utförd betalning erhåller du ett kvitto på den e-postadress du angett vid beställning.
Priser
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms på våras hemsida.
Produktbilder
Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges.
Eventuella fel
Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.
Hantering av personuppgifter
I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen GDPR. Informationen du lämnar om dig själv används av oss och våra samarbetspartners för betalning och leverans.
Tandoori House Restaurang (Rina AB) behandlar uppgifterna för att genomföra vår verksamhet. Personuppgifter är alla uppgifter som direkt eller indirekt, ensam eller i kombination med andra, kan identifiera en fysisk person. Sådana uppgifter kan exempelvis vara namn, kontaktuppgifter eller lokaliseringsuppgifter, även företags- mail och telefonnummer utgör personuppgifter om de kan kopplas till en fysisk person.
Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Personuppgifterna sparas under den tid som Tandoori House Restaurang finner det nödvändigt beroende på ändamålet med registreringen. Du har alltid rätt att kostnadsfritt begära information om Tandoori House Restaurangs behandling av personuppgifter som rör dig. Vi kommer på din begäran eller på eget initiativ rätta eller radera uppgifter som är felaktiga eller begränsa behandlingen av sådana uppgifter.
Kontakta oss på info@tandoorihouse.se om du har några frågor rörande vår personuppgiftsbehandling som sker via Nets. Vi lagrar inte uppgifter om din bank eller och endast de fyra sista siffrorna på ditt kort. Vi sparar transaktionens ID som skickas från Nets till oss för att kunna spåra betalningen vid eventuella problem.
Leverans
Kostnaden för leverans bestäms av oss. Leveranstiden varierar och vi förbehåller oss rätten till eventuella förseningar på grund av många beställningar eller externa faktorer som trafikstörningar. Om någon beställer via en annan plattform som Foodora, Wolt, Uber eats och så, så kan leveranstider också påverkas av deras egna leveranssystem. Vid ovanligt långa leveranstider kommer vi att meddela kunderna som beställs av vår egen plattform.
Ångerrätt och avbokning
Mat för avhämning eller online beställningen för hemleverans omfattas ej av distansavtalslagen (lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Mer information om detta hittar du hos Konsumentverket. Alla beställningar är därför bindande. Avbokningen måste ske minst 24h före avtalad leverans för att återbetalning ska ske.
Reklamation
Vid fel på varan eller andra avvikelser från avtalet mellan oss har du rätt att reklamera varan. Dokumentera felet, om möjligt även med bild och återkom till oss så snart som möjligt.
Missbruk
Vi polisanmäler och utreder alla typer av missbruk av våra tjänster på Tandoori House Restaurang.
Copyright
Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör Tandoori House Restaurang eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.
Företagsuppgifter
Rina AB
Tulegatan 7
172 78 Sundbyberg, Stockholm.
Tel: 08 559 121 86
E-post: info@tandoorihouse.se
Organisationsnummer: 559137 - 2957